Moguć je razlaz „Knjaza Miloša“ i „Moći prirode“ zbog nepremostivih problema u vlasništvu nad tim brendom. Naime, kompanija „Knjaz Miloš“ je regularni pravni zakupac brenda „Moć prirode“ do oktobra ove godine, sačinila je i realizuje svoju strategiju ofanzivnog tržišnog proboja, ali je pod velikim znakom pitanja produžetak tog ugovora, pošto se na tržištu pojavljuju i proizvodi „Polimarka“ sa žigom brenda „Moć prirode“. Ipak, sokovi brendirani kao „Moć prirode“ do oktobra sigurno će biti distribuirani iz „Knjaza Miloša“. Posle dve i po godine kontinuiranog pada proizvodnje i prometa, „Knjaz Miloš“ u prvom polugođu ove godine beleži rast u odnosu na isti period lanjske godine. Ipak, to nije dovoljno za povratak na ostvareni rekordni nivo u 2007. godini, kada je proizvodnja 15 odsto bila viša od ovogodišnje. Kapaciteti dozvoljavaju proizvodnju znatno većeg obima.
Moguć je razlaz „Knjaza Miloša“ i „Moći prirode“ zbog nepremostivih problema u vlasništvu nad tim brendom, kaže direktor Knjaza Mihailo Janković.
Naime, kompanija „Knjaz Miloš“ je regularni pravni zakupac brenda „Moć prirode“ do oktobra ove godine, sačinila je i realizuje svoju strategiju ofanzivnog tržišnog proboja, ali je pod velikim znakom pitanja produžetak tog ugovora, pošto se na tržištu pojavljuju i proizvodi „Polimarka“ sa žigom brenda „Moć prirode“.
Ipak, sokovi brendirani kao „Moć prirode“ do oktobra sigurno će biti distribuirani iz „Knjaza Miloša“, tvrdi Janković, ne želeći da govori o finansijskim efektima, sve dok ceo postupak ne bude završen i situacija pravno i faktički jasna.
Posle dve i po godine kontinuiranog pada proizvodnje i prometa, „Knjaz Miloš“ u prvom polugođu ove godine beleži rast u odnosu na isti period lanjske godine. Ipak, to nije dovoljno za povratak na ostvareni rekordni nivo u 2007. godini, kada je proizvodnja 15 odsto bila viša od ovogodišnje, kaže on i dodaje da kapaciteti dozvoljavaju proizvodnju znatno većeg obima.
Štrajk, enormni rast troškova, nelikvidnost i otežana naplata potraživanja umanjili su efekte, ali je pozitivan rezultat vidljiv.
Dva miliona evra nenaplaćenih potraživanja
Ono što opterećuje celokupnu privredu, muči i grupaciju proizvođača mineralnih voda i bezalkohonih pića, navodi on i svoje tvrdnje ilustruje podacima, na primer o evidentnom uticaju deviznog kursa na uspešnost poslovanja te kompanije, kao i previsokim taksama.
Kursna kretanja ozbiljno utiču na poslovanje, pošto je 50 odsto troškova vezano za evro, a prvobitne planove smo pravili sa kursom 97 dinara za jedan evro, korigovali ga posle prvog tromesečja na 100 dinara jedan evro, dok je danas vrednost evra skočila na više od 104 dinara za jedan evro, podseća Janković.
Posledica visokog nivoa opšte nelikvidnosti je da „Knjaz" ima više od dva miliona evra nenaplaćenih potraživanja i to pošto je posebnim merama uspeo da nivo nenaplaćenih potraživanja svede sa 1,5 odsto ukupnog prometa, koliko su iznosila lane, na 0,5 odsto, koliko iznose sada.
Ubitačne takse
Nacionalna taksa je u 2010. povećana šest odsto i iznosi 1,21 dinar po jednom litru, pa sada godišnje na ime te takse „Knjaz Miloš“ mora da plati 3,5 miliona evra. Ozbiljan je to udar na troškove.
„Knjaz“ posebno po osnovu dve vrste lokalne takse na račun Skupštine opštine Aranđelovac mora samo u ovoj godini da plati još 1,2 miliona evra. U pitanju je taksa za korišćenje vode iz gradske mreže koja je najskuplja u zemlji i iznosi 148 dinara po metru kubnom i taksa za eksploataciju izvora „akva viva“ od 0,87 dinara po litru vode.
Država je ostala „gluva“ na zahtev grupacije da smanji nacionalnu taksu, koja iz godine u godinu rapidno raste, a pregovaramo sa lokalnim vlastima, jer slabljenje „Knjaza Miloša“ nije dobro ni za samu kompaniju, ni za opštinu, pa ni čitavu zemlju. Očekujem da ćemo postići kompromis i da će biti razumevanja u samoj Skupštini opštine Aranađelovac.